ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΤΑΘΜΟ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ Κ.Τ.Ε.Λ.

             ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ    ΓΙΑ ΣΤΑΘΜΟ  ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ Κ.Τ.Ε.Λ.

                                           Πρός την Διεύθυνση της Εφημερίδας
                                           «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»
                                             

                                           Αγαπητέ κ. Δ/ντά
                      Παρακολούθησα προσεκτικά τα ρεπορτάζ της εφημερίδας σας  που ξεκίνησαν με το πρωτοσέλιδο  της 3ης Ιουνίου «Πώς μαραζώνει μια επένδυση» συνεχίσθηκαν την Τρίτη 4 Ιουνίου με τίτλο: «Μπρός, όπισθεν, τέλος» και ολοκληρώθηκαν Τετάρτη 12 Ιουνίου με τίτλο: « Κόντρα για τον Μύλο» χωρίς ωστόσο να προκύψει λύσει για τη δημιουργία νέου σταθμού  Υπεραστικών Λεωφορείων στην πόλη μας.
          Είναι γεγονός πως η συντάκτης σας κατέβαλε αξιέπαινη προσπάθεια να αναδείξει    την αναγκαιότητα να λειτουργήσει και στην πόλη μας ένας σύγχρονος σταθμός που  να είναι σε θέση να εξυπηρετεί επαρκώς και σε φιλικό περιβάλλον  το επιβατικό κοινό και τους επισκέπτες της πόλης μας.

Έχει διαπιστωθεί από  όλους που κάνουν χρήση των υπηρεσιών του Υπεραστικού ΚΤΕΛ πως οι συνθήκες λειτουργίας του σταθμού δεν είναι ιδεώδεις.
 Ο περιορισμένος χώρος υποδοχής, και στάθμευσης των λεωφορείων και των  Ταξί  είναι επιεικώς απαράδεκτη.
 Αν μιλήσει κανείς για το χώρο στάθμευσης των Ταξί  θα διαπιστώσει πως  είναι σταθμευμένα  εκατέρωθεν της οδού  Ζαΐμη και καθ’ όλο το μήκος της  από Αγίου Ανδρέου μέχρι Όθωνος -Αμαλίας, με συνέπεια να μην  παραμένει διόλου χώρος  για προσωρινή  στάθμευση ιδιωτικών Ι.Χ. αυτοκινήτων, ενώ η άθλια κατάσταση   των  υπογείων τουαλετών του σταθμού  δεν συνάδουν με μια επιτυχημένη επιχείρηση  , επικερδή  με  άριστο, ευγενές  και καλά εκπαιδευμένο  προσωπικό που καταβάλει συνεχώς προσπάθειες για την πλήρη και ικανοποιητική εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού. 
Η απόκτηση των  κτιρίων  των Μύλων Αγίου Γεωργίου από το 1991 με σκοπό   να γίνει σ’ αυτά ο  νέος σταθμός, δεν δικαιολογεί τη σημερινή κατάσταση.
 Οι σταθμοί των Λεωφορείων σ’ όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα είναι εκτός του κέντρου των πόλεων και   αναπτύσσουν τις υπηρεσίες τους  με άνεση χώρου, με χώρους στάθμευσης  των λεωφορείων των γραμμών,  των  Ι.Χ. αυτοκινήτων των  ΤΑΞΙ,  με καφενεία, πρακτορεία εφημερίδων και περίπτερα εξυπηρέτησης των επιβατών.
           Δεν γνωρίζω ποίοι  λόγοι πρυτάνευαν για την αγορά των κτιρίων των Μύλων αλλά δεν μπορεί κανείς σήμερα να ισχυρίζεται πως ο χώρος αυτός είναι  ο ενδεδειγμένος και προσφέρεται  για να λειτουργήσει Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων. Ο ισχυρισμός των υπευθύνων του  ΚΤΕΛ πως διαθέτουν  στο χώρο των Μύλων τρία κτίρια συνολικής επιφανείας 6.000 τ.μ. δεν πείθει  κανέναν για την επάρκεια των χώρων αφού είναι περιορισμένος ο  εδαφικός χώρος που προσφέρεται για να αναπτύξει η επιχείρηση τις δραστηριότητές της.
Το γεγονός ότι ο χώρος βρίσκεται σε απόσταση   μικρότερη των 100 μέτρων από Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου που ορίζεται ως προϋπόθεση από τον νόμο  δεν θεωρώ πως είναι από μόνο του απαγορευτικό ούτε οι αντιδράσεις του τοπικού Συλλόγου Αγίου Διονυσίου.
 Η  λειτουργία του σταθμού του Υπεραστικού ΚΤΕΛ στη θέση που και σήμερα βρίσκεται δεν  είναι μεγαλύτερης απόστασης  από 100 μέτρα από τον Ιερό Ναό  και ασφαλώς οι  σημερινές συνθήκες λειτουργίας  του   υποβαθμίζει το περιβάλλον και τη ζωή των κατοίκων. Όμως τι έπραξαν όσοι σήμερα οψίμως διαμαρτύρονται  για να  εκλείψει αυτό το φαινόμενο;
   Δεν είναι στις  προθέσεις  μου να  υποδείξω στη Διοίκηση του ΚΤΕΛ το δρόμο της υλοποίησης μιας επένδυσης, αλλά  θα πρέπει φαντάζομαι να ήταν   ενήμερος πως τα κτίρια των Μύλων έχουν κριθεί διατηρητέα  και ασφαλώς  γνώριζαν   τις  δυνατότητες αξιοποίησής τους αλλά  και το νομικό καθεστώς που διέπει  τις δράσεις του και  τις δυνατότητες  αξιοποίησης της αγοράς-επένδυσης.
Οι περιοριστικοί κανόνες για τη λειτουργία σταθμών επιβατηγών αυτοκινήτων δεν ετέθησαν προφανώς χθες.  Δεν γνωρίζω εάν οι τεχνικές προδιαγραφές των κτιρίων που απέκτησε το ΚΤΕΛ επιτρέπουν  τη  μετατροπή τους σε υπέργεια και κατά ορόφους  χώρους σταθμεύσεως.
Θεωρώ πως η καλύτερη λύση για τη δημιουργία σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων είναι η εξεύρεση καταλλήλου χώρου εκτός κέντρου σε περιοχές που δεν έχουν αναπτυχθεί πλήρως οικιστικά έτσι  που να υπάρχει ευχέρεια για να αναπτυχθούν όλες οι υποδομές για την λειτουργία  ενός σύγχρονου  σταθμού.
Δεν γνωρίζω εάν έχει ερευνηθεί η περίπτωση λειτουργίας του σταθμού στους χώρους του ΒΙΟ.ΠΑ πλησίον   της υπό  κατάργηση λαχαναγοράς και  των, παρά τον ποταμό Γλαύκο,  οδών που οδηγούν στην περιμετρική  Πύργου-Πατρών-Αθηνών.
           Δεχθείτε  τις ευχαριστίες μας κ.Δ/ντά γιατί με τα ρεπορτάζ της αξιότιμου συντάκτριάς σας  η εφημερίδα σας ανέδειξε  ένα σοβαρό πρόβλημα της πόλεως που δυστυχώς παραμένει σε εκκρεμότητα.
Ελπίζουμε η Διοίκηση του ΚΤΕΛ και ο φίλος πρόεδρός της να βρουν την καλύτερη λύση  τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για την πόλη μας.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Λεωνίδας Γ.Μαργαριτης
Επιτ.Δικηγόρος- Πρόεδρος Εταιρείας Λογοτεχνών


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου